Imprimir

Enviar el document

Tornar

 

El Diseño en España

La Federación Española de Entidades de Promoción de Diseño es va plantejar la necessitat d'elaborar aquest estudi per intentar pal·liar la falta d'informació sobre el sector de serveis de disseny, així com per poder disposar de dades que ajuden a l'enfortiment d'aquest sector i a difondre l'ús d'aquests serveis entre les empreses espanyoles.

En aquest estudi s'analitza, en el seu conjunt, el sector de serveis de disseny de professionals a empreses i particulars. No pretén, per tant, analitzar ni qualificar el moment actual del disseny espanyol, sinó, i aquí està el caràcter innovador del projecte, estudiar-lo com a sector econòmic: identificar les seves variables més significatives, analitzar les seves fortaleses i debilitats, advertir sobre les amenaces i oportunitats que planteja el futur i proposar línies d'actuació per a la millora de la seva competitivitat.

L'estudi analitza quatre subsectors:
- disseny gràfic
- disseny de producte
- disseny de interiors
- disseny de moda

S'ha intentat caracteritzar l'oferta de serveis de disseny a Espanya (s'ha entès com a tal la prestada d'una manera professional) com activitat principal de les seves empreses, quedant fora de l'estudi, per tant, aquelles empreses o professionals que encara que teòricament poden presentar-se com a proveïdors d'aquests serveis, no existeix cap dubte sobre el fet que la seva activitat principal o definició de negoci són diferents a la prestació d'aquests serveis, com passa en el cas de les impremtes o el sector de les arts gràfiques, agències de publicitat, enginyeries, modistes i oficines tècniques.

Estudi realitzat per la Federación Española de Entidades de Promoción de Diseño, 2001